20.01.2022
Mida arvad väärtpaberite väiksemahuliste avalike pakkumistega seotud teabe avalikustamise nõuetest?
Rahandusministeerium on koostanud määruse eelnõu, mis kehtestab nõuded väärtpaberite (aktsiate, võlakirjade jt instrumentide) pakkumiste kohta teabe avalikustamisele, kui tegemist on nn väikesemahuliste (1-5 miljonit eurot) avalike pakkumistega. Anna hiljemalt 26. jaanuariks teada, mida arvad plaanitavast eelnõust.
Mis on eelnõu eesmärk?
Eelnõu eesmärk on ajakohastada väärtpaberite väiksemamahuliste avalike pakkumiste teabedokumendi nõudeid ning muuta selliste pakkumistega seotud regulatsiooni paindlikumaks.
Keda mõjutab?
- väärtpaberite emitente, kes on Eestis asutatud juriidilised isikud või välismaa juriidiliste isikute Eestis registreeritud filiaalid ning kes pakuvad avalikkusele väärtpabereid koguväärtuses 1-5 miljonit eurot
- investoreid
Mis on plaanitava eelnõu sisu?
- Eelnõu kohaldub nende väärtpaberite pakkumistele, mille koguväärtus on väärtpaberite pakkumise üheaastase ajavahemiku jooksul 1-5 miljonit eurot (vt eelnõu § 1 lg 1).
- Eelnõu alusel koostatud teabedokumendi põhjal saab pakkuda väärtpabereid üksnes Eestis ja see raamistik puudutab üksnes Eesti äriühinguid ja Eestis registreeritud filiaale (vt eelnõu § 2 lg 1).
- Välisriigi äriühingute ning välisriiki suunatud pakkumiste kohta kehtivad EL prospektimääruse sätted või teise liikmesriigi õigus.
- Eelnõu kohaselt peab väärtpaberite emitent koostama väärtpaberite avaliku pakkumise korraldamiseks teabedokumendi (vt eelnõu § 2 lg 1). Teabedokument on prospektilaadne dokument, mis peaks investorile andma piisavalt teavet väärtpaberite kohta.
- Teabedokument tuleb koostada määruse lisas sätestatud sisunõuete ja ülesehitusega (vt määruse lisa). Teabedokumendis tuleb kajastada:
- lühikokkuvõte;
- vahendite kaasamise eesmärk ja oodatav kasu;
- emitendi andmed, sh majanduslik olukord ja tulevikuväljavaated;
- meeskond, juhtorganite liikmed, omanikud ja nõustajad;
- emiteeritavate väärtpaberite kirjeldus ja emiteerimise tingimused;
- riskid;
- kasumi või muude hüvede jaotamise poliitika;
- lisateave.
- lühikokkuvõte;
- Eelnõu järgi tuleb teabedokument koostada vähemalt eesti keeles. Samas on lubatud teabedokumenti koostada ka ühes või mitmes muus keeles (vt eelnõu § 3 lg 3).
- Teabedokument kehtib 12 kuud selle avalikustamisest arvates tingimusel, et teabedokumenti on vajalikul määral ajakohase teabega täiendatud seoses olulise muutusega või hiljutise arenguga, mis võib investorite hinnangut mõjutada (vt eelnõu § 2 lg 2).
- Eelnõu kohaselt tuleb teabedokument avalikustada vähemalt emitendi või pakkumise korraldaja veebilehel hiljemalt väärtpaberite pakkumise väljakuulutamise päeval (vt eelnõu § 3 lg 3).
- Vastutus teabedokumendis ja selle lisas sisalduva teabe õigsuse eest lasub emitendil või emitendi juht-, haldus- või järelevalveorganil, pakkujal, väärtpaberituru kauplemiskohas kauplemisele võtmise taotlejal või väärtpaberite pakkumise garantii või tagatise andjal (vt eelnõu § 2 lg 3).
- Eelnõu järgi ei ole emitendil kohustust registreerida teabedokumenti finantsinspektsioonis.
Millal jõustub eelnõu?
Määrus jõustub eelnõu kohaselt 2022. aasta 1. märtsil. See tähendab, et määrust kohaldatakse pakkumistele, mis on määruse reguleerimisalas ning mis on tehtud alates 1. märtsist 2022.
Anna teada, mida arvad väärtpaberite väiksemahuliste pakkumistega seotud teabe avalikustamise nõuetest. Tagasisidet ootan hiljemalt 26. jaanuariks e-posti aadressile marko[at]koda.ee. Ettevõtete tagasiside põhjal koostan kaubanduskoja seisukoha, mille saadan rahandusministeeriumile.