03.09.2021
Mida arvad ettepanekust keelata alates 2035. aastast uute sisepõlemismootoriga sõiduautode turule toomine?
Euroopa Komisjon on teinud ettepaneku muuta rangemaks sõiduautode ja väikeste tarbesõidukite CO2-heite piirmäärasid. Ettepaneku kohaselt peaksid tootjad alates 2030. aastast vähendama CO2-heite taset uute turule toodavate sõiduautode puhul 37,5% ning alates 2035. aastast 100% võrreldes 2021. aastaga. Anna hiljemalt 8. septembriks teada, mida arvad plaanitavatest muudatustest.
Mis on muudatuste eesmärk?
Algatuse eesmärk on kiirendada üleminekut vähese heitega transpordile, muuta maanteetransport keskkonnasõbralikumaks ja panustada ELi kliimaeesmärkide saavutamisse. Plaanitavate muudatuste üheks eesmärgiks on ka innovatsiooni edendamine nullheitega sõidukite tehnoloogiate arendamisel.
Mis on olulisemad muudatused?
- Kehtivas määruses seatud heite normid kuni 2030. aastani jäävad kehtima, mis tähendab, et alates 2025. aastast on nii uute sõiduautode kui väikeste tarbesõidukite CO2-heite piirmäär 15% väiksem kui 2021. aastal.
- Euroopa Komisjon soovib uuendada tootjatele alates 2030. aastast kohalduvaid sõiduautode ja väikeste tarbesõidukite CO2-heite piirmäärasid. Kehtiva määruse kohaselt peaksid tootjad alates 2030. aastast vähendama CO2-heite taset uute turule toodavate sõiduautode puhul 37,5% ning väikeste tarbesõidukite puhul 31% võrreldes 2021. aasta tasemega, ettepaneku järgi on vastavad tasemed 55% ja 50%.
- Komisjoni ettepaneku kohaselt peab 1. jaanuarist 2035 olema nii uute sõiduautode kui väikeste tarbesõidukite CO2-heite tase 100% madalam kui 2021. aastal. See tähendab, et alates 2035. aastast uusi sisepõlemismootoriga sõiduautosid ja väikeseid tarbesõidukeid enam turule ei tooda.
- Määruses seatud eesmärkide täitmine on tootjatele tehnoloogianeutraalne ja üleminekul null- ja vähese heitega sõidukite laiaulatuslikumale kasutusele on oluline nii täiselektriliste sõidukite, pistikhübriidide kui vesiniksõidukite roll.
Anna teada, mida arvad Euroopa Komisjoni ettepanekust uuendada sõiduautode ja väikeste tarbesõidukite CO2-heite piirmäärasid. Tagasisidet ootan hiljemalt 8. septembriks e-posti aadressile marko[at]koda.ee. Ettevõtete tagasiside põhjal koostan kaubanduskoja seisukoha, mille saadan keskkonnaministeeriumile.