E-kaubanduse ABC: e-kaubandus läbi oma e-poe
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga korraldab ekspordile suunatud ettevõtetele ekspordi- ja tootearenduse valdkonna koolitusi, mille tulemusena tõstetakse Eesti ettevõtjate teadmisi ekspordist, arendatakse koostööd Eesti ettevõtjate vahel ning luuakse eeldused ettevõtjate ekspordikäibe ja kõrgema lisandväärtusega toodete ja teenuste osakaalu suurendamiseks. Koolituse korraldamist rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.
Koolitussari koosneb viiest erinevast koolitusest
- E-kaubandus (omakorda jagatud kaheks teemaks: e-kaubandus läbi oma e-poe ja e-kaubandus suurte e-poodide kaudu). Esimese teema koolitused toimuvad sügisel 4. oktoobril ja 6.novembril Tallinnas ning 7. novembril Tartus, teise teema koolitused kevadel.
- Eksport digiajastul. Koolitused toimuvad 26. septembril ja 13. oktoobril Tallinnas ning 10. oktoobril Tartus.
- Kodulehe rakendamine edukaks ekspordiks. Koolitused toimuvad 12. septembril ja 27. novembril Tallinnas ning 8. novembril Tartus.
- Plaanist müügini ehk tootearenduse protsessi juhtimine. 28. novembril Tallinnas ja 30. novembril Tartus.
- Tootmise digitaliseerimine (omakorda jagatud kaheks teemaks: nutika tootmise võimaluste väljaselgitamine ja tootmise digitaliseerimise elluviimine. Esimese teema koolitused toimuvad sügisel 18. oktoobril Tartus ja 22. novembril Tallinnas, teise teema koolitused kevadel.
Koolituse sihtrühm. Koolituse sihtrühmaks on ekspordile orienteeritud tegutsevad väikeettevõtted, kes vajavad infot ja praktilisi teadmisi, et tõsta ekspordikäivet ja suurendada kõrgema lisandväärtusega toodete osakaalu.
Koolituse esimese mooduli (e-kaubandus läbi oma e-poe) lõpetanu: koolitusel osaleja omandab teadmised (ja oskused) e-kaubanduse algtõdedest ja võimalustest. Samuti, millised on esimesed sammud e-kaubandusega alustamiseks; millised on e-kaubandusele esitatavad nõuded; kuidas luua oma e-poodi, mis teenindaks ka väliskliente.
Koolitus annab vastused järgmistele küsimustele:
- Mis on e-kaubandus?
- Millised on e-kaubanduse plussid ja miinused?
- Millised on esimesed sammud e-kaubandusega alustamiseks?
- Millised on e-kaubandusele esitatavad nõuded?
- Kuidas luua oma e-poodi?
- Millised on kohalike ja välisklientide teenindamise eripärad e-poes?
- Kuidas panna oma e-pood eksporditulu teenima?
- Kuidas luua oma veebilehele tasuta pidev liiklusvoog?
Päevakava
9.00 | Registreerimine ja hommikukohv |
9.30 | Esimesed sammud e-kaubandusega alustamiseks (2 akadeemilist tundi), lektor Martin Varrand, FCR Media digiturunduse spetsialist E-kaubanduse definitsioon, e-kaubanduse plussid ja miinused. Millised on e-kaubandusele esitatavad nõuded, millega kaupleja peab arvestama? Erinevad e-kaubanduse platvormid (Magento, Shopify, WordPress, jne) ja kuidas nende vahel valida optimaalseim. |
11.00 | Praktiku kogemuslugu (1 akadeemiline tund), praktik Jakob Saks, ettevõtja ja eksportöör, Rabaconda OÜ asutaja Praktik annab oma kogemuse e-kaubanduse alustamise kohta edasi kaasates arutelusse ka koolituspäeval osalejaid. |
12.30 | Kuidas luua oma e-poodi, millel toimub pidev liiklus? (2 akadeemilist tundi), lektor Martin Varrand, FCR Media digiturunduse spetsialist Kuidas luua oma veebilehele tasuta pidev liiklusvoog? Olulisim liiklusallikas veebilehe eesmärkide täitumisel Kuidas valida tasulisi liiklusallikaid olenevalt veebilehe eesmärkidest? Milliseid maksevõimalusi ootavad kliendid? Kuidas lahendada ostja jaoks tugiteenuste olemasolu koduturul ja välisturul? Kuidas lahendada kaupade transport kliendini koduturul ja välisturul? |
14.00 | Praktiku kogemuslugu (1 akadeemiline tund), praktik Jakob Saks, ettevõtja ja eksportöör, Rabaconda OÜ asutaja Veebilehe digistrateegia Rabaconda e-poe näitel: kuidas luua kombineeritud turundusstrateegia tasuta ja tasulistest liiklusallikatest veebilehe eesmärkide efektiivseks täitmiseks. |
14.45 | Kohvipaus |
15.00 | Koolituspäeva kinnistav praktiline ülesanne ning praktiku kogemuslugu (2 akadeemilist tundi), praktik Jakob Saks, ettevõtja ja eksportöör, Rabaconda OÜ asutaja Näiteid erinevatest e-poodidest, mis toimivad hästi nii koduturul kui ka välisturul, grupitöö. Praktiku kogemuslugu, mis inspireerib osalejaid ka ise e-poodi looma välisturule minekul. |
16.30 | Koolituse lõpp |
Koolitusmeetod: koolituspäev (8 akadeemilist tundi) sisaldab teoreetilist ülevaadet rohkete näidetega, praktiku kogemusi ja rühmaharjutust, mis aitab kinnistada koolitusel õpitut.
Tutvu täiendkoolituse õppekorralduse ja kvaliteedi tagamise alustega siin.