Energiatõhususe projektide edukas käivitamine ettevõttes
Energiatõhususprojektid on ainult siis edukad, kui seatakse selged ja adekvaatsed eesmärgid. Ülevaate, mida arvesse võtta ja kuidas projektiplaanile kolleegide toetus saada, anname koolituse pitchingu teemakäsitluses.
Aga kuna kõik rattad paneb liikuma energia, siis räägime, kuidas ära tunda hea elektrihind ning see endale ka lepingusse saada.
TOIMUMISE AEG/ KOHT
21. mai kell 10.00-16.00 veebiseminari (Zoom) keskkonnas. Osavõtmise info edastame registreerunutele e-posti aadressile.
päevakavas
Energiatõhususe projektide edukas käivitamine ettevõttes.
Siim Meeliste, TEPSLI OÜ
Energiasääst on nagu tervislik toitumine – kõik teavad kasusid meie tervisele, aga miks on alustamine ja põhimõtetest kinnipidamine nii raske?
- Energiasäästu ja -tõhususe teemade olulisus ja propageerimise võimalused ettevõttes
- kus on energiasäästukasu ettevõtte jaoks
- väikesed sammud või suured kokkuhoiu projektid
- mis takistab energiasäästuga tegelemist?
- Miks on vaja enne tegutsema hakkamist tegevus eesmärgistada? Eesmärgistamisele järgneb see, kuidas projekti ettevõtte siseselt maha müüa.
- Praktilised näpunäiteid selle kohta, millised on põhilised liikumapanevad „emotsioonid“ ning millised detailid energiasäästu juures „otsustajaid“ tavapäraselt ei huvita.
- tutvustame „Total Concept“ tööriista ja materjali, millega tasuvust illustreerivaid graafikuid koostada.
Siim Meeliste on tegevjuht ettevõttes OÜ TEPSLI. Ta on kliima- ja keskkonnaekspert, kes on osalenud kõigi oluliste energeetikavaldkonna riiklike strateegiadokumentide väljatöötamise juures ning on üks hiljutise riigi kliimauuringu projektijuhtidest. Ta teab, kuidas vähendada ärihoonete ökoloogilist jalajälge, hoida kokku miljoneid eurosid aastas ja kuidas Eesti emissioon 0 viia - ambitsioonikalt, nutikalt ja efektiivselt.
Pitchimine: mis ja kuidas?
Ragmar Saksing, Tallinna Teaduspark Tehnopoli rohetehnoloogia juht.
Anname ülevaate pitchimise põhimõtetest, st kuidas head ideed „maha müüa“ (nt kolleegidele) piiratud aja jooksul, tuues esile olulisema just kuulaja jaoks.
Ragmar Saksing tegev ka ettevõtetes Shipitwise, Fututec, Proekspert, InfoSys. 18+ aastat edukat karjääri infotehnoloogia valdkonnas. Pikaajaline kogemus rahvusvaheliste ettevõtte arenduste ja meeskondade juhtimisel, strateegiline müük ning tarkvaraarendus, raha kaasamine.
Hea hinnaga elektri ostu saladused.
Urmas Voit, Gethingsdon Services OÜ, Energiaoksjon.ee
Elektrit ostev ettevõte on alati elektrimüüjaga võrreldes nõrgemas positsioonis. Mille järgi ära tunda hea elektrihind ning kuidas see endale lepingusse saada? Urmas Voit, kes omab 10-aastast kogemust Eesti Energias suurklientide ja energiakaubanduse valdkonnas, annab vastused järgmistele küsimustele:
- elektrimüüjate saladus: kuidas klientidele pakutav hind kujundatakse?
- millal on soodsam aeg elektrilepingu sõlmimiseks?
- kas pikas perspektiivis annab parema tulemuse elektri pidevalt muutuva börsihinnaga ostmine või hinna fikseerimine?
- kuidas tekitada maksimaalne konkurents elektrimüüjate vahel?
Koolitusel osalemine on tasuta, eelregistreerimine avatud ja koosneb 2 etapist.
Lisaks osalejainfole on teiseks etapiks kasutajakonto loomine teemat toetavatele e-õppe materjalidele energia säästmise võimalustest (tutvumine vastavalt huvile/soovile).
Info on tasuta ja eesti keeles. Meie sooviks on valminud energiasäästu edendavaid materjale tutvustada võimalikult paljudele inimestele. Lisainfo: https://training.eurem.net/enrol/index.php?id=97
E-õppe materjalide teemad:
- mobiilsuse/ liikuvuse juhtimine ettevõtetes;
- energiaauditi standardid EN 16247 ja ISO 50002;
- töötajate motiveerimine ja kommunikatsioon energiaküsimustes (energiakultuur);
- tootmisprotsesside tõhustamine läbi spetsiaalse energiaauditit toetava tööriista;
- projekti majanduslik hindamine.
Koolitus ja infomaterjalid leiavad aset projekti EUREMnext raames, mis on saanud rahastuse Euroopa Liidu Horisont 2020 teadusuuringute ja innovatsiooni programmist toetuslepingu nr 785032 alusel.