
Hommikuseminar: Fookusgrupi uuring – kas ja milleks?
Praktilisel hommikuseminaril räägib uuringute ja fookusgruppide läbiviija Liis Soome fookusgruppide olemusest, vajalikkusest ja läbiviimisest, andes praktilisi näpunäiteid. Lisaks räägivad kaks ettevõtet oma kogemusest fookusgrupi kasutamisel toote või teenuse turule toomiseks.
TOIMUMISE AEG
18. veebruar kell 10.00-11.00 Zoomis
Päevakava
10.00 | Fookusgrupi uuring – kas ja milleks? Praktilised nõuanded ja fookusgrupi näide. Liis Soome, Viilup Uuringud OÜ |
10.30 | Fookusgrupi kasutamise kogemus: Maks & Mooritsa uudse pakendi lansseerimine. Mirjam Endla, Atria Eesti AS, turundusjuht |
10.40 | Fookusgrupi kasutamise kogemus: kuidas fookusgrupi uuringu tulemused mõjutavad edasist turundus- ja brändistrateegia kujundamist asutuses. Riina Aamisepp, Eesti Kontsert SA, turundusjuht |
10.50 | Küsimused-vastused |
Hommikuseminaril osaledes saad vastuse küsimustele:
- Millisel juhul valida fookusgrupi uuring?
- Kas ja millele saab fookusgruppidega vastused?
- Hea valim on kõige alus – mida see tähendab ja kuidas valim (sihtrühm) kokku panna?
- Mida küsida, et saada vajalikku ja praktilist infot?
- Mida panna tähele andmete analüüsimisel/interpreteerimisel?
- Koroona eri: online fookusgrupi plussid ja miinused
ESINEJAD
Liis Soome on alates 2009. aastast tegelenud turu-uuringute läbiviimisega. Ta on omandanud magistrikraadi (MA) TTÜ majandusteaduskonnas turundusele spetsialiseerumisega. 2016. aastal asutas Liis firma Viilup Uuringud, mis on kohalik turu-uuringutega tegelev professionaalne ja paindlik väikeettevõte. Liisile on oluline ja pakub huvi võtta aega mõistmaks tellija vajadusi ja uuringu eesmärki, et saada praktilisi tulemusi.
Mirjam Endla, kes liitus turundusjuhina Atria Lihatööstusega 2013. aastal, keskendub oma ettekandes möödunud talvel uue ja keskkonnasõbralikuma Maks & Mooritsa hakklihapakendi lansseerimisele. Tegemist oli esmakordselt Eesti lihatööstuses toimunud nõnda mastaapse pakendimuudatusega, millele eelnes äärmiselt põhjalik uuringuperiood, peamise rõhuasetusega fookusgrupil. Kõnealune uuring võimaldas ette näha tarbija tegelikku reaktsiooni ja uuele hakklihapakendile, millesarnast Eesti turul varem ei olnud, lisaks kaardistada võimalikud ohud poole väiksema ja keskkonnasõbralikuma pakendi turule toomisel. Maks & Mooritsa uus hakklihapakend on tõeline edulugu, mis kasvatas hakklihamüüki ~ 40% ja muutis tarbija käitumismustrit Eesti turul. Nüüd avab Mirjam õnnestumise lugu ja miks oli fookusgrupil selles murranguline roll.
Riina Aamisepp liitus Eesti Kontserdiga turundusjuhina 2019. aasta alguses. Turundus- ja müügitiimi suurimaks väljakutseks on meelitada kontserdisaalidesse klassikamuusika elamust saama mitte ainult muusikat süvitsi tundev publik, vaid laiendada kuulajaskonda püsikundede vanuserühmast allapoole. Esimest korda aastakümnete jooksul on võetud sihiks selgitada professionaalse turu-uuringu ja fookusgrupi suhtumisi ja hoiakuid mitte ainult kontserdikülastuse suhtes, vaid saada aru, mis on peamised ajendid ning ka barjäärid klassikalise muusika kontserdi külastamisel. Fookusgrupi uuring on avardanud Eesti Kontserdi arusaamist publiku vaatest ning tunnetusest.
LIISI VARASEMA KLIENDI KOMMENTAAR
„Eduka tootearenduse aluseks on tarbija vajaduste ja probleemide kaardistamine ning väljaselgitamine, kas toote omadused vastavad ootustele. Ka meie Saunumis pöördusime Viilup Uuringute poole, et uurida, kas leiliruumi jaoks arendatud sisekliimaseadmed vastavad selgelt tarbija ootustele ja vajadustele. Hästi ettevalmistatud ja ülesehitatud uuring andis Saunumile lõpliku kindluse, et inimesed jätkuvalt tunnetavad saunatamisel erinevaid probleeme ning Saunumil on nendele probleemidele lahendused.“ Dagne Tippi, Saunun Group OÜ turundusjuht