
Tarbijaõiguste koolituste koostamine ja läbiviimine
Koolitus pöörab tähelepanu erinevatele tarbijakaitse õigusega seotud teemadele ja on suunatud eelkõige juristidele, ettevõtjatele, tarbijakaitse spetsialistidele ja omavalitsuste ametnikele, kuid oodatud on ka kõik teised teema vastu huvi tundvad inimesed. Koolitusel osalejatelt eeldame, et omandatud teadmisi on soov ka tulevikus oma ettevõtte sees edasi anda.
Koolitus toimub 3 osas Eesti Kaubandus- ja Tööstuskoja ning projekti Consumer Law Ready eestvedamisel. Esimene väga praktiline osa koolitusest leiab aset kontaktkoolitusena Eesti Kaubandus- ja Tööstuskojas ja järgnevad 2 osa on võimalik läbida veebikeskkonnas Zoom. Moodulitest on võimalik eraldi osa võtta.
TOIMUMISE AEG JA KOHT
18. märts 2025 kell 10.00-14.00 Zoomis 4 akadeemilist tundi
19. märts 2025 kell 10.00-14.00 Zoomis 4 akadeemilist tundi
Koolitusel otsime vastuseid küsimustele
- mis õigused ja garantiid on tarbijal?
- mida tähendab taganemisõigus?
- kuidas lahendada tarbijatega seotud vaidlusi?
Selleks, et osalejad võiksid oma saadud teadmisi ka teistega jagada väljastatakse kõigile koolitusel osalenutele sertifikaat, mis tõendab, et koolituse läbinu võib tulevikus ka iseseisvalt väikese ja keskmise suurusega ettevõtjaid tarbijakaitse küsimustes harida.
ajakava
18.märts | |
9.30 | Sissejuhatus |
10.30 | Lepingueelse teabe andmise nõue |
12.30 | Paus |
12.35 | Taganemisõigus |
19. märts | |
10.00 | Tarbijaõigused ja garantiid |
11.15 | Paus |
11.20 | Ebaausad kaubandustavad ja ebaõiglased lepingutingimused |
12.30 | Vaidluste kohtuväline lahedamine ja vaidluste internetipõhine lahendamine |
13.15 | Küsimused ja vastused |
13.45 | Koolituse lõpp |
Koolituse läbinu
- tunneb Eesti ja EL seadusandlusest tarbijakaitse õigust ja garantiisid;
- on omandanud koolitajale vajalikke esmaseid teadmisi täiskasvanu koolitamise metodoloogiast;
- baastasemel teab tarbijate õigusi ja võimalusi konfliktide lahendamiseks; oskab selgitada lepingueelse teabe andmise nõuet ja sisu; teab, mis on taganemisõigus;
- oskab lahendada taganemisõigusest tulenevaid põhiprobleeme;
- omab alusteadmisi ebaausate kaubandustavade kohta, tunneb ära ebaõiglased lepingutingimused ja oskab neid selgitada;
- tunneb vaidluste kohtuvälise lahendamise ja vaidluste internetipõhise lahendamise võimalusi ning oskab suunata kasutama;
- oskab lahendada erinevaid kaasusi ja näidisülesandeid; oskab koolitada omandatud teadmiste ulatuses.
LEKTOR
Dr. Lehte Roots on külalisprofessor Tallinna Ülikoolis ning Eurochambres koolitaja tarbijaõiguste teemadel, Teie Euroopa Nõuande ekspert Euroopa Liidu õiguse küsimustes.
Professor Rootsil on doktorikaard õigusteadustes Euroopa Ülikooli Instituudist Firenzes, Itaalias ning magistrikraad avaliku halduse juhtimises Potsdami Ülikoolist Saksamaal ning teadusmagistrikraad Euroopa Ülikooli Instituudist Itaalias. Lehtel on pikaajaline koolituste läbiviimise kogemus, ta on avaldanud mitmeid teadusartikleid õiguse valdkonnas rahvusvahelistes ajakirjades ning artiklite kogumikes, mis on avaldatud Springer Verlag kirjastuse poolt. Lisaks teoreetllistele teadmistele on tal ka praktiline juristi kogemus ning mittetulundusühingu juhtimise kogemus. Lehte on tegev mitmetes erialavõrgustikes ning ajakirjade toimetustes. Professor Rootsi tööalaste saavutuste pikem tutvustus on Eesti Teadusinfosüsteemi kodulehel: www.etis.ee/CV/Lehte_Roots
„Tarbijaõigusest teadlik“ (Consumer Law Ready) on Euroopa Parlamendi algatusel käivitatud projekt, mida rahastab Euroopa Komisjon