Tootmise digitaliseerimine: nutika tootmise võimaluste väljaselgitamine
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) koostöös Eesti Kaubandus-Tööstuskojaga korraldab ekspordile suunatud ettevõtetele ekspordi- ja tootearenduse valdkonna koolitusi, mille tulemusena tõstetakse Eesti ettevõtjate teadmisi ekspordist, arendatakse koostööd Eesti ettevõtjate vahel ning luuakse eeldused ettevõtjate ekspordikäibe ja kõrgema lisandväärtusega toodete ja teenuste osakaalu suurendamiseks. Koolituse korraldamist rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.
Koolitussari koosneb viiest erinevast koolitusest
- E-kaubandus (omakorda jagatud kaheks teemaks: e-kaubandus läbi oma e-poe ja e-kaubandus suurte e-poodide kaudu). Esimese teema koolitused toimuvad sügisel 4. oktoobril ja 6.novembril Tallinnas ning 7. novembril Tartus, teise teema koolitused kevadel.
- Eksport digiajastul. Koolitused toimuvad 26. septembril ja 13. oktoobril Tallinnas ning 10. oktoobril Tartus.
- Kodulehe rakendamine edukaks ekspordiks. Koolitused toimuvad 12. septembril ja 27. novembril Tallinnas ning 8. novembril Tartus.
- Plaanist müügini ehk tootearenduse protsessi juhtimine. 28. novembril Tallinnas ja 30. novembril Tartus.
- Tootmise digitaliseerimine (omakorda jagatud kaheks teemaks: nutika tootmise võimaluste väljaselgitamine ja tootmise digitaliseerimise elluviimine. Esimese teema koolitused toimuvad sügisel 18. oktoobril Tartus ja 22. novembril Tallinnas, teise teema koolitused kevadel.
Koolituse sihtrühm. Koolituse sihtrühmaks on ekspordile orienteeritud tegutsevad väikeettevõtted, kes vajavad infot ja praktilisi teadmisi, et tõsta ekspordikäivet ja suurendada kõrgema lisandväärtusega toodete osakaalu.
Koolituse lõpetanu. Koolitusel osaleja omandab teadmised ja oskused, kuidas selgitada välja ettevõtte võimalused tootmises infotehnoloogiliste rakenduste kasutamiseks.
Koolitus annab vastused järgmistele küsimustele:
- Kuidas hinnata ettevõtte lähtepositsiooni ja kuidas selgitada välja ettevõtte võimalused?
- Kuidas infotehnoloogia kasutuselevõtu abil kasvatada mahtusid ilma kulusid oluliselt kasvatamata?
- Kuidas infotehnoloogia kasutuselevõtt aitab valmistada keerulisemaid tooteid, mida tänane lähtepositsioon ei võimalda, kuid turul on vajadus ja ettevõtte tegutsemisvaldkonnas oleksid need uuenduslikud ideed?
- Kust leida infot, et leida oma ettevõtte eesmärkide realiseerimiseks sobivad infotehnoloogilised lahendused?
Päevakava
9.00 | Registreerimine ja hommikukohv |
9.30 | Sissejuhatus, nutika tootmise trendid meil ja mujal. Kuidas mõjutavad IoT, blockchain, tehisintellekt ja robootika innovatsioonid tootmise ja tarneahela arenguid? – Hele Hammer , Telema AS tegevjuht ; Yrjö Ojasaar, Solon Partners juhtivpartner |
10.45 | Kohvipaus |
11.00 | Osalejate kogemuse ja ootuste kaardistus – Hele Hammer, Telema AS tegevjuht; Kaur Andresson, Enics Group asepresident |
12.00 | Lõuna |
12.45 | Võimaluste leidmine äri kasvatamiseks ja kasumi suurendamiseks läbi digitiseerimise – Kaur Andersson, Enics Group asepresident |
14.15 | Kohvipaus |
14.30 | Tootmise digitaliseerimine: Ensto Enseki kogemuslugu - Kaarel Suuk, Ensto Enseki tehase juht |
15.30 | Kuidas tõhustada suhtlust äripartneritega: e-andmevahetus tarneahelas. Võimalused ja kasud tootmisettevõttele - Hele Hammer, Telema AS tegevjuht, |
16.30 | Kokkuvõte - Hele Hammer, Telema AS tegevjuht; Kaur Andresson, Enics Group asepresident |
Koolitusmeetod. Koolituspäev (8 akadeemilist tundi) sisaldab teoreetilist sissejuhatust teemasse, iseseisvaid praktilisi ülesandeid ja grupiharjutusi.
Tutvu täiendkoolituse õppekorralduse ja kvaliteedi tagamise alustega siin.