- Uudised
- B2B e-kaubanduse traditsiooniliste kanalite aeg on läbi. Kas sinu ettevõte on selleks valmis?
B2B e-kaubanduse traditsiooniliste kanalite aeg on läbi. Kas sinu ettevõte on selleks valmis?
2020. aasta tõi endaga kaasa suuri väljakutseid, mis tõid esile vajaduse B2B tarneahelate paindlikkuse järele. Kasutusele võeti digitaalse fookusega protsessid ning need, kes seda eesrindlikult rakendasid naudivad nüüd tehtud investeeringute magusaid viljasid. Kuigi aeg on läinud edasi, kehtib ikkagi arusaam – kes soovib oma äri globaalselt kasvatada, peab senised protsessid üle vaatama ja vastavalt kohandama.
B2B e-kaubandus annab võimaluse sooritada ettevõtete vahelisi tellimusi digitaalselt läbi veebi. Seda kasutatakse peamiselt ettevõtte müügitegevuse tõhustamiseks ja seeläbi äri kasvatamiseks. Kuna tellimusi töödeldakse digitaalselt, paraneb nii müüjate, tootjate, turustajate ja teiste B2B turuosaliste protsesside tõhusus.
Tänasel päeval pakuvad edukaimad e-kaubanduse ettevõtted paremat kliendikogemust, mis on võrreldav sellega, mida me kõik ka oma isiklikust veebiostlemisest eeldame. Olulist rolli paradigma muutuses mängib seejuures Y-põlvkond, kes suurema osa B2B ostuotsustest vastu võtavad. See on põlvkond, kes on kasvanud koos interneti ja mobiiliga tagataskus ning nad on oluliselt rohkem tehnoloogiale orienteeritud kui põlvkond enne neid. Just nende B2C kogemused mõjutavad suuresti seda, mida nad ootavad ka B2B tehingutelt. Selles muutuvas turukeskkonnas konkureerimiseks peavad B2B ettevõtted muutma oma protsesse läbipaistvamaks, sujuvamaks ja paindlikumaks. Trend on, et B2B tehingud muutuvad rohkem andmepõhiseks ja vähem sõltuvaks traditsioonilisest üks-ühele müügitegevusest. Selle tulemusena liiguvad B2B kliendid ostuotsuste tegemiseks veebikanalite poole.
Hästi rakendatud e-kaubanduse platvorm avab uusi võimalusi ning aitab ettevõtetel hõlpsalt ja tõhusalt uute klientideni jõuda. Oluliseks on muutunud kliendikogemuse parendamine kõigis äriprotsesside sammudes, lisades funktsioone ja tehnoloogiaid, nagu tootekataloogi digitaliseerimine ja lihtsalt kasutatava otsingumootori lisamine. Samuti on oluline muuta protsess isikupärasemaks, näiteks lisades erinevaid makseviise ja võttes arvesse eri valuutasid, tollinõudeid ja maksusüsteemi. Omni-kanalite kasutusele võtmine ja sujuv integratsioon suurendab klientide seotust ja aitab B2B ettevõttel oma ärieesmärke tugevdada, jõudes klientideni kogu maailmas.
2020 oli aasta, mil kliendikogemus ületas B2B ostjate jaoks hinna. Nüüd tähtsustab 64% ostjatest kogemust rohkem kui hinda, samas kui 86% ostjatest on nõus parema kogemuse eest rohkem maksma. Seega tuleks ettevõtetel 2023. aastal oma tähelepanu keskpunkt suunata just kliendile. Kliendikogemus ei ole lõppe pärast “osta nüüd” nupu vajutamist, vaid algab just siis. Olulised on märksõnad nagu kiirus, usaldusväärsus, jälgitavus, mugavus ning lihtne tagastus- ja vahetuspoliitika. Y-põlvkonna otsustajad ootavad täpselt samasugust lihtsust nagu nad kogevad näiteks Amazonis osteldes.
Tuginedes nii meie pikaajalistele suhetele B2B sektoriga kui ka meie edule rahvusvahelise B2C teenindamisel, on DHL Expressil väga hea võimalus aidata ettevõtetel aktiivsemalt e-kaubandusse laieneda.
DHL omab teadmisi ja globaalset võrgustikku, mis aitavad ettevõtetel viia ellu oma e-kaubanduse ambitsioone. Aitame ettevõtetel juurutada oma B2B platvormile õigeid tehnoloogiaid, mis suurendavad ettevõtte kasumlikkust ning tagavad klientide rahulolu.
Tutvu B2B e-kaubandus materjalidega SIIN.
Autorid: Anna Saar ning Rauno Mäger