E-pood B2B klientidele? Aga miks mitte?
Selver on oma teenuse e-kanalitesse viimisega silmad ette teinud paljudele ettevõtetele. Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski räägib oma B2C digitaliseerimise kogemusest 12. aprillil Tartus kaubanduskoja ja Vaimo koostöös toimuval seminaril. Seminari peateema on siiski aga B2B e-kaubanduse trendid ja võimalused. Kuid siin Sulle väike teaser sellest, mida seminaril kuulda saad.
Mis oli Selveri peamine ajend e-kaubandusega alustamiseks?
Selveri eesmärgiks on olla Eestis kaubanduse teerajaja ja pakkuda kliendile alati kõige meeldivamat ning moodsamat ostukeskkonda. Kiirelt arenev tehnoloogia, paranenud ostujõud ja tarbijate üha kasvav huvi e-teenuste vastu olid piisavaks ajendiks, miks ligi kümme aastat tagasi loodus Eesti esimese „Selveri Köögi“ internetipoe kõrvale sai 2015. aastal lõpuks loodud tänasel kujul tuttav igapäeva toidu- ja esmatarbekaupu pakkuv e-Selver.
Tagasi vaadates, kas e-kaubanduse juurutamine läks plaanipäraselt või tuli ette tõkkeid, mida eales poleks osanud ette näha?
Meenutades Selveri kõige esimesi (ligi 20 aasta taguseid) samme e-kaubanduse valdkonnas kui avati Selveri drive-in internetipood, siis ei osanud küll klientide nii jahedat huvi internetist toidukauba ostmise vastu näha. Kui tookord tehti e-poest päevas vaid 3-4 tellimust, siis hetkel on tegu juba üle 100 korra suurema mahuga. Kindlasti oli oma osa ka väheses kogemuses ja kehvas interneti kvaliteedis, kuid peamiseks põhjuseks oli siiski inimeste suur huvi ise poes käia. Uued super- ja hüpermarketid olid 20 aastat tagasi klientidele meelelahutuskeskuste eest ja elu polnud ka nii kiire.
E-Selveri juurutamisel saime osaliselt tugineda pikaajalisele Selveri e-Köögi kogemusele ja kõik kulges enamasti plaanipäraselt. Sortimendi mastaapsuse, rohkete funktsionaalsuste ja erinevate programmide omavaheline integreerimine tekitas vahest väikeseid tõrkeid, kuid tänu professionaalsele arenduspartnerile ja ülimalt pühendunud projektigrupi liikmetele sai kõik lahendatud ning projekt käivitus vastavalt plaanile.
Ettevõtjaid hirmutab aja- ja raharessurss, mis digitaliseerumise projektidele kulub. Kas antud investeering on teie hinnangul hilisemat tulu väärt?
Digitaliseerumine on kaubanduse loomuliku arengu osa ja konkurentsis püsimiseks tuleb investeeringute prioriteetsused paika panna. Lisaks kaasaegsete vahenditega konkurentsieeliste loomisele, suurendab kliendisõbralike teenuste lisandumine kindlasti tarbimist ja projektide mittetasuvuse pärast pole seega vaja hirmu tunda. Traditsiooniline kaubandus ja e-kaubandus on üha enam põimunud ja investeeringud on väärt juhul, kui see toob strateegiast lähtuva positiivse äritulemi, maine, tuntuse või turuosa suurenemise.
Mida hindate oma suurimaks õnnestumiseks Selveri e-kaubanduse juhina?
Suurimaks õnnestumiseks on klientide ootuspärasest suurem huvi e-Selveri teenuse vastu ja planeeritust kordades kiirem areng. Lisaks on õnnestunud veebilehest luua kõikidele Selveri klientidele ühine infokanal ja töövahend (mitte ainult kulleri teeninduspiirkonna klientidele).
Hoolikalt läbimõeldud veebipoe struktuur ja kasutusmugavused on toonud e-Selverile hulgaliselt tunnustust nii Eestist kui väljapoolt.
e-Kaubanduse Liidu ja Äripäeva poolt korraldatud e-poodide konkursil „Kasutajasõbralikum e-pood 2017“ valiti e-Selver juba teist korda parimaks toidu ja esmatarbekaupade kategoorias ja ühtlasi võitis ka Grand Prix auhinna üheksa erineva valdkonna e-poodide kokkuvõttes.
2017. aasta suurimaks strateegiliseks muudatuseks oli üleminek iseseisvale kullerteenusele, mis võimaldab kliente Tallinnas ja Harjumaal senisest paindlikumalt teenindada. Lisaks on klientidel sobival ajal võimalik eelpakitud tellimustele ise järele minna Selverite väljastuspunktidesse. Nende arv Tallinnas on juba tõusnud üheksani ning neid lisandub veelgi.
Selveri kogemusest täpsemalt ja paljust muust saad kuulda 12. aprillil Tartus Spark Demos toimuval seminaril „Kuidas minna üle B2B digitaliseerumisele?“. Pane end kirja juba täna!