Itaalias äri tehes on vaja osata suhelda
Mida peaks Eesti ettevõtted esimese asjana tegema, kui nad soovivad alustada eksporti Itaaliasse?
Suhtlema. Itaalia on üks kontekstipõhise suhtlusega riikidest, kus informatsiooni mõjutab ümbritsev kontekst ning asjadest otse ei räägita. Itaalia klientide tagasisidet mõjutab spetsiifiline keskkond, milles nad on. Vastupidiselt madala kontekstiga kultuuridele nagu Eesti, kus kommunikatsioon on palju otsekohesem ja kontekstist sõltumatu, jagatakse informatsiooni kaudselt ja seda tuleb taga ajada. Tähelepanu tuleks pöörata jah-sõnadele, mis tähendavad ei-sid.
Ärietikett. Erinevalt tagasihoidlikust eestlaslikust lähenemisest ei hoita Itaalias era- ja ärielu lahus. Isiklike kogemuste jagamine Itaalia klientidega tõstab võimalust heaks äritehinguks. Kuna olen pärit toiduarmastajate kultuurist, võrdleksin eksporti söögivalmistamisega – oma kliendi/külalise ootustele vastamiseks on vaja nii teadmisi toodete (koostisainete) kohta kui ka head kohandamisoskust (oma külalise maitsele).
Müüd ise Itaalia turule Itaalia päritoluga toodet, mis on valmistatud Eestis. Kui kaua peaks ettevõte olema valmis ootama enne, kui reaalselt Itaalia turule müüma saab hakata?
Meie puhul on tõesti tegemist väga erilise juhtumiga – müüa Itaaliast pärit toodet, mis on tehtud Eestis. See on nagu müüa Itaalias toodetud kohukest Eestis.
Enne, kui asusin Eestisse elama, töötasin ekspordikonsultandina erinevatele Itaalia ettevõtetele, kes soovisid välisturgudel edukad olla. Tegelikult tegin sama tööd, mis praegu, aga vastassuunas.
Ükskõik milliste toodete eksport võtab aega ja see on mitmete teguritega määratletav, sh ettevõtte eelnev kogemus ja sektor. Aga alustades peaks varuma aega vähemalt kuus kuud kuni aasta.
Kui tuntud on Eesti itaallastele? Kui palju peaksid eksportöörid kulutama aega oma päritoluriigi tutvustamisele?
Eesti oli mulle endale suureks üllatuseks. Saabusin Tallinna eelmise aasta augustis, kui Eesti kanda oli Euroopa Nõukogu eesistumise roll. Liikmesriikide esindajad peatusid minu korterist 100 meetri kaugusel, riigis toimus umbes 250 kohtumist ning Tallinn oli sagiv ja elu täis linn. See tõi Eestile ja pealinnale palju tähelepanu kogu maailmast. Siiski pean ütlema, et Baltikumi osas on palju segadust, ei teata nende eripärasid ega isegi geograafilist asukohta. Minu tutvusringkonnast need, kes ei tööta IT-sektoris, ei teadnud isegi, kus Tallinn asub. Seega kindlasti on vaja Eesti ettevõtetel kulutada veidi aega, et oma riiki ja selle arengusuundi tutvustada, rõhutades neid aspekte, mis on olulisimad enda sektori tegevustele.
Eesti on palju enamat kui väike rahulik roheline maatükk. Eesti on juhtiv digitaalsete lahenduste pakkuja, suurepärane näide efektiivsest heaoluriigist, kõrgetasemeliste toorainete tootja (näiteks puit, piim), lahke „pesakoht“ start-up ettevõtlusele.
Ekspordi Akadeemia esitleb: sihtturg Itaalia
Millised on Itaalia turu võimalused Eesti ettevõtetele? Mida tuleks Itaalia turule sisenedes silmas pidada? Nendele ja paljudele teistele küsimustele saad vastused juba 23. mail kell 9.00–12.00 kaubanduskojas toimuval Ekspordi Akadeemia seminaril!
Lisaks saad seminaril teada,
- milline on Itaalia turg ning selle kasvuvaldkonnad;
- milline on Itaalia ärikultuur ning selle erinevused Eesti ärikultuurist;
- millised on alternatiivsed viisid Itaalia turule sisenemiseks ning nende positiivsed ja negatiivsed pooled;
- millised potentsiaalsed koostöövaldkonnad Eesti ettevõtetele Prantsusmaa partneritega.
Osalustasu: kaubanduskoja liikmetele 40 € +km, mitteliikmetele 80 € +km
Lisainfo: Liisi Kirschenberg, liisi[at]koda.ee, 604 0093
Vaata ka www.koda.ee/et/sundmused/ekspordi-akadeemia-sihtturg-itaalia!