Tarbija usaldus on kui õnnemäng, mis võib kergesti pöörduda ettevõtja kahjuks
Täna algab Tallinnas seitsmes tarbimiskeskkonna konverents „Usaldus kui õnnemäng“, mis hõlmab teemasid asukohapõhistest piirangutest libauudiste ja tellimuslõksudeni. Fookuses on ka Eestis tõusuteel olev blogijate koostöö ettevõtjatega ehk makstud reklaam Instagramis, Facebookis ja YouTube’is, mille osas räägivad professionaalide kõrval ka noored kuulsused ise.
Andrus Ansip ja ettevõtjad räägivad geoblokeeringu kaotamise teemal
Andrus Ansip räägib konverentsil sellest, mida võtab Euroopa Liit ette tagamaks kaubandusevabaduse ja mis on geoblokeeringu piiramine. Nimelt, paljud Euroopa Liidu väikestest ja keskmise suurusega ettevõtetest kasutavad kaupade müümiseks internetti, ent tarbijatel on seejuures kolm peamist probleemi: IP-aadress on vales riigis, e-pood ei aktsepteeri tema krediitkaarti ja kaupu ei tarnita soovitud riiki. Jae- ning e-kauplejate võimaluste ja ka probleemide üle selles kontekstis arutlevad Signe Kõiv E-kaubanduse Liidust, Peep Kuld ettevõtetest ON24 ja Cleveron, Roone Roost Vestige Verdantist ning Madis Ehastu Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumist.
Kuidas saada restorani omamata Tripadvisoris Londonis nr 1 restoraniks?
Kui sageli räägitakse palju tarbija usaldusest, siis sellel konverentsil minnakse samm tavapärasest eduloost edasi ja võetakse fookusesse ka mündi teine pool – tarbija usalduse lõhkumine, milleks on näiteks tellimuslõksud, võltsarvustused ja libauudised.
Põnevaid kogemusi tuleb jagama skandaalne Vice’i ajakirjanik Oobah Butler, kes kasutab oma töös komöödiat ja absurdi, et ilmestada kaasaegset ajastut. Nii koguski Butler 40 miljonit vaatajat internetis oma looga, kuidas ta sai TripAdvisoris olematu restoraniga parimaks restoraniks Londonis. Eksperimendiks sai ta inspiratsiooni, kui kirjutas 10 naela eest restoranidele positiivseid arvustusi, kuigi polnud seal kunagi käinud.
Tellimuslõksud on probleemiks paljudes Euroopa riikides ning puutumata ei ole ka Eesti. Tellimuslõks on näiteks telefoni teel tellitud näidispakk toidulisandile, mille osas lubatakse, et tarbija saab toote kingituseks, ent hiljem hakkavad tarbijale perioodiliselt koju tulema uued portsud toidulisandit, mida ta tegelikult ei soovinud. Taolistest skeemidest ja nende vastu võitlemisest räägib Lars Arent Taani EL tarbija nõustamiskeskusest.
Olav Osolin, Paljas Porgand, Martti Hallik ja Boost Yourself räägivad influencer marketingi teemadel
Paljud ettevõtjad on muutnud oma reklaamistrateegiat, kasutades üha enam koostööd sotsiaalmeedia mõjutajatega, kellel on palju jälgijaid Instagramis, Facebookis, blogides ja YouTube’s. Erinevates riikides on nendes reklaamikanalites esinev reklaam juba reguleeritud, loodud on juhendeid või välja antud vastav hea tava. Eestis on aga selline reklaam reguleeritud vaid reklaamiseadusega. Kas Eesti sotsiaalmeedia kuulsused ootavad riigi sekkumist või võetakse ka ise midagi selleks ette? Sel teemal saavad sõna Merilin Taimre aliasPaljas Porgand ja Martti Hallik, reklaamitööstust esindab teiste seas Olav Osolin, kel endalgi on märkimisväärne jälgijaskond sotsiaalmeedias.
Konverentsi korraldavad Tarbijakaitseamet, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Euroopa Komisjoni Eesti esindus. Konverentsist saab lähemalt lugeda siit.