Töötajate leidmise ja hoidmisega tuleb tegeleda teadlikult
Näiteks uue generatsiooni teistsugused ootused töökohale, aga ka nende töötamiskultuur. Kuidas oma ettevõtte personalipoliitikat muutuvas maailmas juhtida, kuidas just ennast uutele töötajatele atraktiivseks teha ja kuidas häid töötajaid hoida, räägiti 15. märtsil toimunud kaubanduskoja korraldatud seminaril.
Tööandja brändigu vajalikkusest ja nippidest, kuidas seda kasutada, rääkis seminaril ettevõtte Instar juht Kersti Vannas. Tema sõnul pole kõrge palk olulisim argument töötajate hoidmiseks. Palju olulisem on lisandväärtus, mida ettevõte töötajale pakub. Vannase sõnul peavad organisatsiooni sisemine- ja väliminenägu olema kooskõlas, mis tähendab, et kui soovid oma ettevõttele avalikku head mainet, siis tuleb esmalt tegeleda oma töötajatega, sest nemad on ettevõtte n.-ö. visiitkaardiks.
Seminari publiku hulgas oli ka konkursi „Alustavat õpetajat toetav kool“ ühe nominendi Lagedi kooli direktor Imbi Orav. „Pole vahet, kas tegemist on õppeasutuse või ettevõttega – mõlemas on tegemist inimestega, kes hindavad tööle asumisel asutuse mainet ja töötamisel sealset töökultuuri,“ ütles Orav. „Väga oluline on alustavat õpetajat usaldada, aidata ja toetada, märgata ja tunnustada. Kaasata kõikidesse koolielu sündmustesse ja tegevustesse, anda võimalus oma arvamuse avaldamiseks ja ettepanekute tegemiseks,“ selgitas Orav. Uute töötaja tööle asumisel peab ta väga oluliseks usaldust.
„Seminarilt sain mitmeid häid ideid, kuidas ka meie kooli potentsiaalsele uuele töötajale veelgi paremini tutvustada ja mida neile pakkuda, et neil oleks meie juures hea töötada,“ kinnitas ta. Näiteks plaanib ta lisada kooli kodulehel rohkem infot selle kohta, mida kool uuele töötajale pakkuda saab.
Seminaril räägiti lisaks tööandjabrändingule ka coachingust, ehk kuidas selle abil inimesi paremini juhtida. Oma kogemusest tööandjana rääkisid Esplan OÜ tegevjuht Kadi Metsmaa ja Telia digitaalse klienditoe osakonna juhataja Raili Argos. Näiteks tegi Esplan oma ettevõttele rebrändingu, mille tulemusel on nende uute töötajate leidmine oluliselt lihtsustunud. Nii Telias kui Esplanis kaasatakse töötajaid, et parandada nende töökeskkonda ja –kultuuri.
Seminaril räägiti ka sellest, miks on välistudengite värbamine ettevõttele kasulik ja ka mitmekesisuse vajalikkusest organisatsioonis. Lisaks tutvustas Fujitsu esindaja personalihaldamise programmi Persona, mis aitab eelkõige hoida aega kokku administratiivse poole pealt, kuid annab võimaluse tegeleda nende teemadega, näiteks teadliku inimeste hoidmisega, millega muidu ilmselt ei jõuaks.
Töötajate leidmise ja hoidmise temaatika on ettevõtjate jaoks aktuaalne, mistõttu räägime nendel teemadel ka tulevikus. Näiteks planeerime mais väljasõitu Soome ettevõtetesse, et kuulda nende kogemusi sellel teemal.