Turismiseadus peaks lubama elektroonilisi külastajakaarte
Täna peab majutusettevõtja registreerima majutusteenuse kasutaja külastajakaardil, mida tuleb säilitada kaks aastat peale nende täitmist. Selline lahendus on paljude majutusettevõtete jaoks ebamõistlikult koormav, sest külastajakaardi paberil täitmine ja selle säilitamine ning hiljem hävitamine toob majutusettevõttele kaasa nii aja-, raha- kui ka tööjõukulu.
Elektroonilise registreerimise võimalus läheb kokku e-riigi kuvandiga
Kaubanduskoda teeb ettepaneku muuta turismiseaduse § 24 sõnastust selliselt, et majutusettevõttel oleks võimalik valida, kas registreerida ja säilitada majutusteenuse kasutaja andmeid elektrooniliselt või paberkandjal. Mitmed väiksemad majutusettevõtted võivad endiselt soovida külastajate registreerimist paberkandjal, kuid suuremad majutusettevõtted, kes kasutavad ka erinevaid elektroonilisi infosüsteeme, eelistaksid elektroonilist lahendust. Arvestades Eesti riigi suurt e-edulugu on igati mõistlik lubada majutusettevõtetel kasutada elektroonilist lahendust külastajate andmete registreerimiseks ja säilitamiseks.
Muutusel oleks mitmeid positiivseid mõjusid ning seda nii riigile, kliendile kui ka õiguskaitse asutustele. Näiteks ei pea enam majutusettevõtja sisestama infot topelt, sest praegu on levinud lahendus, kus külastajakaart täidetakse esmalt paberkandjal ning seejärel sisestab majutusettevõtte töötaja sama info ka majutusettevõtte infosüsteemi. Lisaks on elektroonilisel registreerimisel lihtsam tagada majutusettevõtte kliendi andmeid.
Õiguskaitseasutustele muutub oluliselt lihtsamaks vajalikele andmetele ligipääs, sest ei pea läbi töötama kohapeal enam paberkandjal külastajakaarte, vaid neile on võimalik ligi pääseda ka läbi digitaalsete kanalite, mis muuhulgas muudab lihtsamaks vajalik andmete leidmise.