Avalda arvamust nullheitega sõidukite plaanitava toetusmeetme tingimuste kohta
Mis on toetusmeetme peamine eesmärk?
Toetuse eesmärk on vähendada Eesti transpordisektori CO2 ja teiste saasteainete emissiooni ning edendada alternatiivsete kütuste kasutuselevõttu. Samuti on toetuse andmise eesmärk motiveerida isikuid kasutusele võtma nullheitega sõidukeid fossiilkütust kasutavate sõidukite asemel.
Keda mõjutab?
- ettevõtteid, kes soovivad toetuse abil osta täiselektrilisi sõiduautosid ja väikekaubikuid ning elektrilisi kastiga jalgrattaid
- ettevõtteid, kes müüvad eelpool nimetatud sõidukeid
Millised on plaanitava toetusmeetme kõige olulisemad tingimused?
- Eelnõu kohaselt saavad toetust taotleda Eestis registreeritud juriidilised isikud ning Eesti isikukoodi omavad füüsilised isikud (vt eelnõu § 7 lg 1).
- Toetust on võimalik taotleda nii täiselektriliste (sh vesiniku kütuse elemendiga) sõiduautode (M1 kategooria) ja väikekaubikute (N1 kategooria) ning elektriliste L1e-A kategooria kastiga jalgrataste ostmiseks (vt § 4 lg 2).
- Ühe täiselektrilise sõiduauto ja väikekaubiku ostutoetus juriidilisele isikule on eelnõu kohaselt 4000 eurot ja füüsilisele isikule 5000 eurot (vt § 6 lg 1 p 1 ja 2).
- Elektrilise kastiratta ostutoetus on juriidilisele isikule kuni 50 % ostuhinnast, kuid mitte rohkem kui 1000 eurot ja füüsilisele isikule kuni 50% ostuhinnast, kuid mitte rohkem kui 1200 eurot (vt § 6 lg 1 p 3 ja 4).
- Üks ettevõtjast taotleja võib taotleda toetust kuni 15 sõiduki (sõiduauto või väikekaubik) ja kuni 15 elektrilise kastiga jalgratta ostmiseks (vt § 8 lg 2 p 4 ja 5). Füüsilisest isikust taotleja ei saa eelnõu kohaselt taotleda toetust rohkem kui ühe sõiduauto või väikekaubiku ja ühe elektrilise kastiga jalgratta ostmiseks (vt § 8 lg 2 p 6).
- Toetust ei anta selliste sõidukite ostmiseks, mille maksumus on sõiduauto puhul üle 60 000 euro ja väikekaubiku puhul üle 80 000 euro (käibemaksuta) (vt § 9 lg 1 p 9 ja 10).
- Üheks tingimuseks on eelnõu kohaselt ka see, et toetuse abil ostetav sõiduauto või väikekaubik peab ostmise hetkel olema uus (vt § 9 lg 1 p 5).
- Eelnõu näeb ette, et toetuse abil ostetud sõidukeid tuleb kasutada peamiselt Eestis (vt § 4 lg 3).
- Lisaks on eelnõus kirjas, et sõiduautodes ja väikekaubikutes tuleb kasutada ainult taastuvenergiat (vt § 4 lg 4).
- Toetust on võimalik taotleda Sihtasutuse Keskkonnainvesteeringute Keskus kaudu (vt § 2 lg 2).
- Taotlusi saab esitada taotlusvooru avamisest kuni taotlusvooru eelarve ammendumiseni (vt § 10 lg 6). Toetusmeetme eelarve on 9 miljonit eurot.
Millal jõustub plaanitava toetusmeetme määrus?
Määrus on plaanitud jõustuma üldises korras ehk kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist. Jõustumise täpne kuupäev ja toetusmeetme avamise kuupäev ei ole hetkel teada.
Anna teada, mida arvad toetusmeetme eelnõust, mis võimaldab taotleda toetust nullheitega sõidukite ostmiseks. Tagasisidet ootan hiljemalt 5. jaanuari õhtuks e-posti aadressile marko[at]koda.ee. Ettevõtete tagasiside põhjal koostan kaubanduskoja seisukoha, mille saadan keskkonnaministeeriumile.