26.05.2022
Ettevõtja, avalda arvamust maksukohustuslase registriga seotud muudatuste kohta
Rahandusministeerium on välja tulnud maksukohustuslaste registri (edaspidi MKR) põhimääruse muutmise eelnõuga, millega muuhulgas saavad Eesti ja EL-i riikide vahelise kaubandusega ja reisijate veoga tegelevad ettevõtted tollile esitatavaid andmeid hakata esitama MKR-i kaudu. Tutvu eelnõuga plaanitavate muudatustega ja anna hiljemalt 30. maiks meile teada oma arvamus muudatustest.
Mis on muudatuse eesmärk?
Määruse muudatuste eesmärk on moderniseerida maksu- ja tolliameti tööprotsesse saavutamaks efektiivsem ja kaasaegsem andmetöötlus ning kiirem ja tulemuslikum suhtlus ametniku ja kliendi vahel.
Keda mõjutab?
- kõik maksukohustuslased
- ettevõtted, kes tegelevad Eesti ja EL-i liikmesriikide vahelise kaubandusega, postisaadetistega ning reisijate veoga
Mis on olulisemad muudatused?
- Edaspidi ei järgita eelnõu kohaselt MKR-i kantud aktuaalsete andmete (näiteks pikaajalised või tähtajatud load) puhul MKR-i põhimääruses sätestatud üldreeglit, et andmete säilitamise 7 aasta tähtaeg hakkab kulgema andmete registrisse kandmisest. Seega säilitatakse ka 7 aasta möödudes näiteks 10 aastat kehtiva loa andmeid ning andmete säilitamise tähtaeg hakkab sel juhul kulgema hetkest, mil lõpeb loa kehtivus.
- Eelnõuga laieneb MKR-i sisenemisformaalsuste rakenduse (edaspidi NES) ulatus. See tähendab, et ettevõte, kes tegeleb Eesti ja teiste EL-i liikmesriikide vahelise kaubandusega, postisaadetistega või reisijate veoga ning peab tolliseaduse alusel tollile esitama andmeid kauba, kaubaga seotud isikute ja logistika ning reisijate kohta, saab neid andmeid edaspidi esitada NES-i kaudu. Seega väheneb ettevõtete halduskoormus, sest andmeid ei pea enam esitama Exceli või SharePointi kaudu.
Millal jõustuvad muudatused?
Muudatused jõustuvad eelnõu kohaselt üldises korras, see tähendab, et määrus jõustub kolmandal päeval pärast selle Riigi Teatajas avaldamist.
Anna teada, mida arvad maksukohustuslase registriga seotud muudatustest. Tagasisidet ootan hiljemalt 30. maiks e-posti aadressile ann[at]koda.ee. Ettevõtete tagasiside põhjal koostan kaubanduskoja seisukoha, mille saadan rahandusministeeriumile.