25.10.2021
Mida arvad siirdehinna määruse plaanitavatest muudatustest?
Rahandusministeerium soovib teha 14 muudatust siirdehindade määruses, et viia see kooskõlla 2017. aastal avaldatud OECD siirdehinna juhendiga. Anna hiljemalt 4. novembriks teada, mida arvad plaanitavatest muudatustest.
Keda mõjutab?
Ettevõtjaid, kes tegelevad siirdehinna turuväärtuse määramisega.
Mis on olulisemad muudatused?
- Eelnõu võimaldab lisaks võrdluseks võetud andmetele korrigeerida ka kontrollitud tehingu andmeid, kui see täpsustab tehingute võrreldavust. Hetkel ei ole see lubatud (vt eelnõu § 1 p 4).
- Eelnõu näeb ette, et lisaks muudele võrreldavuse tingimustele finantstehingute võrdlemisel tuleb muu hulgas tähelepanu pöörata kindlaksmääratud tagasimaksetähtaja olemasolule, intressi maksmise kohustusele, põhisumma ja intresside maksmise nõudmise õigusele, laenuandja võimekusele võrreldes mitteseotud isikutest võlausaldajatega, laenulepingu ja tagatise olemasolule, intressimaksete allikale, laenusaaja võimekusele saada laenu mitteseotud krediidiasutustelt ning laenu eesmärgile laenusaaja suhtes (vt eelnõu §1 p 5).
- Eelnõu täiendab mittemateriaalse vara turuväärtuse määramisel arvesse võtmist vajavate täiendavate võrdluskriteeriumide loetelu varast oodatava võimaliku kasumiga, vara arenguetapi ja kasutusea, varaga kaasnevate täiustamis- ja uuendusõigustega ning vara ainulaadsuse ja väärtuslikkusega (vt eelnõu § 1 p 6).
- Eelnõu kohaselt ei ole vaja väikese lisandväärtusega kontsernisisestele teenustele lisatava viie protsendi suuruse hinnalisandi vastavust turuväärtusele tõendada võrdlusandmetega (vt eelnõu § 1 p 7). Väikese lisandväärtusega kontsernisisesed teenused on toetavat laadi teenused, mis ei kuulu hargmaiste ettevõtjate kontserni põhitegevuse hulka, ei eelda ainulaadsete või väärtuslike mittemateriaalsete varade kasutamist, ei too kaasa ainulaadsete või väärtuslike mittemateriaalsete varade teket ega põhjusta teenusepakkujale olulist riski ning mida osutab üks või mitu hargmaiste ettevõtjate kontserni liiget vaid teistele kontserniliikmetele (vt eelnõu §1 p 2).
- Kulude jagamise kokkuleppe poolena ei käsitle eelnõu enam kontserni liiget, kellel puudub kontroll konkreetsete riskide üle, mida ta seoses kulude jagamise kokkuleppega eeldab ning tal puudub finantssuutlikkus selliseid riske enda peale võtta (vt eelnõu § 1 p 9.
- Eelnõu muudab põhitoimiku ülevaadet. Uus loetelu täpsustab seniseid nõudeid ning täiendab nõutavate andmete loetelu teabega seotud isikute vaheliste finantstehingute kohta (vt eelnõu § 1 p 14).
- Eelnõu muudab riigiomaste dokumentide loetelu ning riigiomased dokumendid nimetatakse ümber maksumaksja toimikuks (vt eelnõu § 1 p 13 ja 14). Seni maksumaksja toimikule kehtinud nõuded kehtivad eelnõu kohaselt ka pärast muudatuste jõustumist, eelnõu üksnes avab praegu kehtivaid nõudeid.
Millal jõustuvad muudatused?
Määrus on kavandatud jõustuma 2022. aasta 1. jaanuaril.
Anna teada, mida arvad siirdehinna määruse plaanitavatest muudatustest. Tagasisidet ootan hiljemalt 4. novembriks e-posti aadressile marko[at]koda.ee. Ettevõtete tagasiside põhjal koostan kaubanduskoja seisukoha, mille saadan rahandusministeeriumile.