Vasta kaupade säästva tarbimisega seotud küsimustikule
Mis on konsultatsiooni eesmärk?
Konsultatsiooni eesmärk on leida meetmed, millega edendada ringmajandust ja säästvat tarbimist ning vältida jäätmete teket. Komisjon soovib teada saada, milline on tarbijate valmisolek kasutada tooteid pikaajaliselt, kuidas edendada katki läinud toodete parandamist ning millised meetmed tuleb kasutusele võtta, et uued tooted oleksid senisest vastupidavamad ja lihtsamalt parandatavad ning kuidas võtta kasutusele rohkem kasutatud kaupu. Konsultatsiooni tulemusi arvestab komisjon kaupade müügi direktiivi (EL) 2019/771 muutmisel.
Keda konsultatsioon mõjutab?
Konsultatsioon mõjutab kõiki ettevõtteid, kes müüvad kaupu tarbijatele.
Näiteid küsimustikus esitatavatest küsimustest:
- Millised meetmetest on teie hinnangul tõhusaimad kaupade ostujärgse kasutusaja pikendamiseks?
- Millistele tootekategooriatele peaks kehtima uus parandamisõigus, st tarbija õigus nõuda toote parandamist tavapärasest kasutamisest või väärkasutamisest tekkinud puuduse korral?
- Kes peab puudusega tooted parandama?
- Milline on Teie arvates puudusega toote parandamise mõistlik hind uue parandamisõiguse puhul?
Palun vasta valikvastustega veebiküsitlusele hiljemalt 4. aprilliks SIIN. Vastuste põhjal koostan kaubanduskoja seisukoha, mille saadan majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, kes kasutab saadud vastuseid Eesti seisukohtade kujundamiseks.