18.12.2019
5 asja, mida pidada silmas oma kodulehele platvormi valimisel
- Arvesta varasema kokkupuutega
Kui oled enne mõne kodulehe loonud, siis ilmselt tead, millest alustada. Varasema positiivse kogemuse korral on mõistlik kasutada sama platvormi, et mitte kõike nullist õppima hakata, ja seeläbi aega kokku hoida. Kui pead aga looma kodulehte esimest korda või osutus eelnev katsetus liiga keeruliseks, siis proovi platvormi, mida pakutakse teenusena, näiteks Voog. Tänu tekstisisesele toimetamisele on selles sisu lisada sama lihtne nagu Wordi tekstitöötlustarkvara kasutada. - Planeeri tulevikku
Mõtle läbi, mida su potentsiaalne klient peab saama kodulehel teha. Kui soovid luua vaid visiitkaarti, mis tutvustaks tooteid või teenuseid ning võimaldaks kontaktivormi kaudu ühendust võtta, siis piisab lihtsustatud tööriistadest Weps, Voog või Wix täiesti. Kui vajad aga keerukamat kodulehte, e-poodi või suisa intranetti, siis on mõistlik kaaluda Wordpressi või Prestashopi. - Mõtle halduskoormusele
Eraldiseisev platvorm, näiteks Wordpress, vajab pidevat hoolt – uuendamist vajab nii platvorm ise kui ka selle lisamoodulid. Kui tarkvaral aeguda lasta, siis on see riskantne nii sinu mainele kui ka andmete turvalisusele – pahatahtlik ründaja võib andmetega manipuleerida ja kasutada sinu identiteeti kuritahtlikult ära. Kui oled ikkagi valinud eraldiseisva platvormi ning eelarve on minimaalne, siis pead uuendamisega ise tegelema, kuid kas sa tahad sellega iga kuu tegeleda või soovid keskenduda äri arendamisele, luues kodulehele pidevalt kvaliteetset sisu, milleta asjal üldse mõtet polekski? - Valideeri oma äri
Ükski platvorm ei pane äri iseenesest kasvama – ärimudeli väljatöötamise eest vastutad ainult sina ise. Vii oma toode või teenus lihtsate vahenditega turule – tee koduleht, mis äratab tutvustusega huvi ja võimaldab luua kontakte. Enne e-poe ise arendamist või tellimist on mõistlik oma äri valideerida mõne e-poe teenusplatvormi, näiteks Shopify või Shoproller peal. Rätsepalahenduse tellimise juurde on mõistlik asuda siis, kui tead, et investeering tasub end ära. - Konsulteeri eksperdiga
Platvormi valimisel ise teemasse süvenemine on tänuväärt tegevus ka siis, kui tellid kodulehe agentuurist – ette planeerides väldid koostöö ebaõnnestumist paremini ning mõistad kohtumistel paremini ka terminoloogiat. Eksperdi valimisel on teie hea omavahelise klappimise oluline osa ka ühine mõistmine, et sõltumata platvormist peab koduleht sinu äri kasvatama. Veendu, et kodulehe looja tehtud tööde käekiri ühtib veidigi sinu ettekujutusega, ja pea meeles, et rumalaid küsimusi ei ole olemas – kui sa ei saa asjadest aru või töö ei täida eesmärki, siis tuleb midagi muuta. Hea partner maandab aga kõik tehnilised riskid.
Veebimajutus.ee võimaldab kasutada nii Voogi kui ka Wordpressi ühe klõpsuga ja klienditugi on peaaegu nagu punt veebimaailma eksperte – kui mujalt ei julge nõu küsida, siis sealt saab enamikule küsimustele vastused.
Autor: Tõnis Bramanis, veebimajutus.ee partnerihaldur ja süsteemiadministraator.
Artikkel ilmus esmakordselt kaubanduskoja ajakirja Teataja detsembri numbris.