Karu: viime tipptaseme kõikjale
OEG tegutseb rohketel välisturgudel. Kas mõnes kohas on midagi, mis teisele turule üldse ei sobi?
Päris nii ei ole, aga oleme ka tegevad ainult Euroopa kultuuriruumis (OEG tegutseb Baltikumis, Slovakkias, Itaalias ja Maltal, poolaasta seisuga oli firmal kokku 125 kasiinot 3260 töötajaga). Võimalik, et kaugematele turgudel avastaksime midagi vastukäivat.
Kas laienedes nalja saab?
Umbes kümme aastat tagasi, kui Olympicu arengus oli esimene nii-öelda agressiivse laienemise periood, kaalusime tõsiselt ka Bulgaaria turule sisenemist.
Olime seal endale juba pealtnäha asjaliku kohaliku partneri leidnud ja istusime temaga maha, et täpsem tegevusplaan paika panna.
Rääkisin meie eesmärkidest ja soovidest. Vaatasin, et vend kuulab, naeratab ja muudkui raputab pead. Ma juba jõudsin vaikselt päris närvi minna, et oleme mingi totakalt naeratava pessimisti otsa sattunud, kellega küll midagi koos teha ei õnnestu. Napilt läks, et meil sealsamas tüliks ei kiskunud.
Ja siis äkitselt mul plahvatas, et bulgaarlastel käib see ju täpselt vastupidi ning pearaputus tähendab hoopis nõustumist ja peanoogutus eitust. Nii oligi potentsiaalne partner muudkui naeratanud ja usinasti pead vangutanud meie plaanidega täieliku nõustumise märgiks.
Bulgaariasse me lõpuks investeeringut ei teinud, aga sellise lihtsa õppetunni kohalike kommete alal sain tol korral küll.
Kas häid töötajaid on raske leida?
Meil on olnud see eelis, et kõigil oma turgudel oleme loonud senisega võrreldes kõrgema standardi: ametlikud palgad, töötingimused, professionaalne väljaõpe, moodne töökeskkond jne. Need on nii tugevad argumendid, et tööjõuturul oleme konkurentidest alati
sammu ees.
Aga lihtne ei ole. Kas või praegu Eestis, kus majandus väikest viisi buumib ja tööpuudus on väike – see tähendab, et heade töötajate värbamine on keeruline ülesanne.
Viimaste kuude jooksul on Olympic Park Casinos tööle asunud näiteks 5–6 kasiinodiilerit Poolast.
Kõige rahvusvahelisem on meie meeskond Maltal. Kasiino avapäeval oli meil seal tööl enam kui kahekümnest eri rahvusest inimesi. See on päris korralik väljakutse.
Kuidas meeskondi moodustate?
Esimese asjana moodustatakse meie oma pika staažiga mänedžeridest koosnev tiim, kes katab kõik uue turu alustamiseks vajalikud valdkonnad. Siis järk-järgult hakkab tekkima kohalik meeskond.
Meie teenindusstandardid on kõrged ja ka nende edasi andmiseks on uues riigis mitme kuu kaupa kohal nii meie koolitustiimi liikmed kui kogenud töötajad, kes oskavad eeskuju ja praktilise kogemuse kaudu inimesi välja õpetada.
Kui palju teie äris petta üritatakse?
Pisemaid katseid meie reegleid veidi enda kasuks painutada ja seeläbi nii-öelda maja vastu väikest eelist saavutada tuleb ikka ette. Aga sellega oleme harjunud ja professionaalne jälgimisteenistus suudab selle kenasti kontrolli all hoida. Tõsisemad pettused on harvemad.
Kümmekonna aasta eest püüdsid Austraaliast pärit elukutselised petturid Vilniuse suuremaid kasiinosid petta, aga meie turvameeskond sai sellele mõne tunni jooksul jaole.
Kõik kohad, kus liigub suuremas koguses sularaha, on igat masti petistele ahvatlevad. Samas, korralikus kasiinos on ka väga kõva turvatiim. Olympic Casino on tavakülastaja jaoks usutavasti üks turvalisemaid paiku linnas.
Mis on teie äris nii-öelda uus suur asi?
Netikasiinod on läbi teinud plahvatusliku arengu, mis on kaasa toonud tuhandeid uusi mänge.
Pokkeribuum on tänaseks läbi, spordipanustamine samas üha kasvab ja järgmine suur asi võib kergesti olla fantasy sports (ehk rotomängud).
Trendid vahelduvad aina kiiremini ning mängudemaailm muutub üha mitmekülgsemaks ja niširohkemaks.
Artikli autor: Sulev Vedler
/artikkel ilmus esmakordselt ajakirjas Eesti Parimad Ettevõtted 2016/