Rahatarkuse kuul said tuhanded õpilased rahatarkuse mängu mängida
Tänaseks tuhandetelt õpilastelt heakskiidu saanud Cashy lihtsustab õpetajatel rahatarkuse õpetamise. Tasuta veebipõhise rahamängu ootamatu puänt on ettevõtluse, kinnisvarainvesteeringute, lisatööde ja krüptotehingute kõrval inimesena õnnelik püsida.
Mängu üks loojatest, rahatarkuse õpetaja Mart Vainu tundis, et puudub lahendus, millega õpilane saaks praktiliselt läbi mängida tähtsaid elu otsuseid, nagu eelarve pidamine, investeerimine ja tulude suurendamine. “ Cashy eesmärk on kõike seda õpetada, aga samal ajal tuua mängijale lõbusa mänguga naeratus näole," ütles Mart Vainu.
Simulatsioonimäng valmistab õpilased ette rahaliste otsuste tegemiseks
Cashy on simulatsioonimäng elust ja rahast, mis avalikustati märtsis toimuva rahatarkuse kuu raames. Mäng on mõeldud klassiruumis mängimiseks ning selle abil saab õpilastele õpetada rahaliste otsuste tegemist.
Mängu mängitakse telefonis ning arvutit kasutatakse ekraanina, kust näeb edetabelit, uudiseid ja mängijate tegevusi. Üks mäng kestab ligikaudu 40 minutit. Iga mäng on seejuures sarnaselt elule kordumatu ja pideva mängimise korral teavad noored unepealt, et fondid on justkui kausitäis komme, milles iga komm esindab ühte firmat; ostes tükikese firmast ehk aktsia, oled selle firma (väike)omanik ja et aeg-ajalt on peaaegu eluliselt oluline kinos käia või väike puhkusereis ette võtta.
Senine tagasiside nii õpilastelt kui õpetajatelt on olnud hea. Tamsalu ja Tapa Gümnaasiumi majandusõpetaja Liis Järvamägi on Cashyt mänginud nii 7. klassi kui gümnasistidega ning tõdeb, et see oli kõigile omamoodi väljakutsuv ja põnev. “Minul õpetajana on hea meel, et on tehtud mäng, mille loomisel arvestatakse päriselu ja mitte ainult raha kokku kahmamist, vaid ka mängija heaolu ja õnnelikkust,” ütles Järvamägi.
Kuusalu Keskkooli majandusõpetaja Kadri Idavain lisas, et tema õpilased on peale koolis mängimist hakanud Cashyt ka kodus mängima. “Mina neile juhtnööre ei jaganud, nad mängisid omal initsiatiivil ja järgmisel päeval rääkisid mulle, kuidas neil läks,” kommenteeris Idavain.
Cashyt on mängitud rohkem kui sajas koolis ja õpilaste tagasisidede põhjal on mängu ka täiustatud. Cashy ühe asutaja, Mart Vainu sõnul on mängu lansseerimine läinud edukalt: “Klassiruumis plaksutatakse, naerdakse ja hüpatakse toolilt." Tema sõnul sai mäng loodud just selleks, et inspireerida noori kasvatama oma varasid. Näidata, et rahatargalt käitudes on väga realistlik omada näiteks 100 000€.
Mäng on tasuta ning õpetajale kättesaadav aadressil www.cashygame.com/opetajale või e-koolikoti keskkonnas. Mängus võistlevad klassikaaslased selle üle, kes suudab 40 minuti jooksul enim kasvatada oma varasid, püsides samal ajal õnnelik.