Sihtturg Suurbritannia – millega peaksid Eesti ettevõtted arvestama?
Eesti on Euroopa Liidu (EL) liige ja Suurbritannia on peagi EList lahkumas. Kas ajastus Eesti ettevõttel Suurbritannia turule sisenemiseks on õige?
Jah. Mis iganes „vabakaubandus“ kokkuleppeni ELi riikidega jõutakse, on Suurbritannia siiski kasvav turg õigetele toodetele ja teenustele. Ettevõtted peavad arvestama lisapaberimajandusega, lisaks võib-olla ka tolli ja muude maksudega. Siiski ka kõige halvema stsenaariumi kohaselt ei ole see hullem kui kaubandus mõne teise ELi välise riigiga (USA, Aasia jne). Suurbritannia tarbijad juba impordivad tooteid väljastpoolt ELi vabakaubanduspiirkondi, kus makstakse importimisel imporditollimaksu.
Suurbritannia rahvaarv on kasvujoones järgmised 30 aastat, tarbijakaupade ja -teenuste nõudlus samuti, lisaks teised tegurid.
Millised on põhilised tegurid, mis peaks veenma Eesti ettevõtet Suurbritannia turule sisenema?
Suurbritannia statistikaameti andmetel on Suurbritannia rahvastik hetkel 65,5 miljonit ja 2027. aastaks oodatakse selle kasvu 70 miljonini. Sissetulekutele oodatakse 2,3–3% kasvu aastatel 2018–2022. Majapidamiste netosissetulek on suurem kui ei kunagi varem.
Tarbija kulutab pärast 2011. aasta majanduslangust aastast aastasse aina enam ja ka sellele ennustatakse jätkuvat tõusu.
Suurbritannia tarbija jaoks on kinnisvara omamine kinnisidee, ka see turg on heas seisus. Seega, kui võtta arvesse kõiki neid tegureid, on Suurbritannia turul nõudlus toodete ja teenuste järele.
Millega peab Eesti ettevõte arvestama, et ta tooteid Suurbritannia online-turul märgataks?
Tuleb mõista Suurbritannia sihtrühma:
- vaadata demograafilisi näitajaid, piirkonda, vanust, sugu, sissetulekut, etnilist päritolu jne;
- vaadata suundumusi, kas toote või teenuse turg on uus, alles tekkiv, kasvav, küps või langusjärgus;
- toote või teenuse eluiga, kas toode on iganenud või on konkurents suur;
- lõppkasutaja kliendi väärtus, kas toode või teenus on ühekordseks kasutamiseks või põhineb pikaaegsel kliendisuhtel, kus toodet/teenust tarbitakse regulaarselt;
- luua suhteid tarneahela või tarbijaga (komisjonitasuga veebiagentuurid, hulgimüüjad, kellel on juba hea online-esindatus);
- testige turgu, saatke Suurbritannia tarbijatele proovitooteid, et nad kirjutaksid arvustusi müügiplatvormidel, sotsiaalmeediakanalites jagades või soovitades;
- vaadake üle logistika toote/teenuse kiireks tarnimiseks (Suurbritannia tarbijad soovivad kaupa kiiresti saada);
- tagage klienditeeninduse kiired vastused küsimustele.
Mida tähendab Sinu jaoks konkurentsivõimeline keel? Kui oluline see on Suurbritannia turule sisenemiseks?
See tähendab kolme asja.
- Kasuta õiget inglise keelt (briti inglise keelt, mitte ameerika inglise keelt). Suurbritannias on ka palju muukeelseid rahvusi, seega peaks tõlked olema ka teistes sihtkeeltes.
- Kasuta kvaliteetset märksõnade või fraaside tööriista, mis annaks kvaliteetsed inglise märksõnad. Mõnes Suurbritannia piirkonnas võib olla ka kohalik dialekt, mille inglise keeles on erinevad sõnad või kirjapilt.
- Analüüsi konkurente, vaata turuliidreid, milliseid märksõnu nemad kasutavad liikluse saamiseks oma kodulehele. See näitab nende lehe positsioneerimisi, otsingumahtu, linke ja palju muud.
Suurbritannias, nagu ka paljudes teistes riikides on järjest kasvav nõudlus online-tarbimise vastu. Alljärgnev tabel näitab internetimüügi osakaalu jaemüügist alates 2006. aastast. See kasvab iga aastaga.
B2B müük kasvab samuti aastast aastasse, sest Suurbritannia kauplejad kasutavad interneti müügivõimalusi aina enam.
Ettevõtted kasutavad sotsiaalmeediat, televisioonireklaami, online-tööriistu, et saada kliente oma kodulehele. Eestil on üks paremaid IT-taristuid, mis võimaldab Eesti ettevõtetel oma tooteid/teenuseid Suurbritannia sihtrühmani viia.