Anna teada, milline lahendus on parim selleks, et arstini jõuaks info konkreetsete tervisekontrolli suunatud töötajate ohutegurite kohta?
Mis on projekti eesmärk?
Projekti eesmärk on muuta töötervishoiu tervisedeklaratsioonid ja otsused elektroonseks, võttes eeskujuks juba toimiva digitaalse juhiloa tervisetõendi ja -deklaratsiooni süsteemi. Projektiga soovitakse protsess muuta tõhusamaks, terviklikumaks ja kasutajasõbralikumaks.
Keda mõjutab?
Tööandjaid
Töötervishoiuteenuse osutajaid
Kuidas peaks arstini jõudma info konkreetsete tervisekontrolli suunatud töötajate ohutegurite kohta?
Kuni 01.01.2023 kehtis tööandjal kohustus esitada töötervishoiuarstile tervisekontrolli suunatud töötajate nimekiri määruses sätestatud vormi alusel, kuhu tuli märkida iga töötaja kohta eraldi, milliste ohuteguritega töötaja oma töökohal kokku puutub. Alates 01.01.2023 on selline kohustus tühistatud ennekõike selle täiendava halduskoormuse tõttu tööandjale, kuivõrd töökeskkonna ohutegurid tulenevad riskianalüüsist, mille tööandja edastab samuti töötervishoiuarstile.
Digitaliseerimise projekti raames on välja käidud 2 alternatiivi, kuidas tööandja saaks arsti teavitada ohuteguritest, millega töötaja töökohal kokku puutub:
1. Ohutegurite märkimine töötaja põhiselt Tööinspektsiooni infosüsteemis ( TEIS-is) ja nende edastamine töötervishoiuarstile:
selle lahenduse puhul luuakse tööandjatele TEIS-i arendus, kus tööandja peab enne töötajate tervisekontrolli saatmist märkima iga töötaja (või ametite grupi) kohta eraldi selle töötaja töökoha ohutegurid ning need jõuavad automaatselt töötervishoiuarsti töölauale
nimetatud ohutegurite märkimine TEIS-is ei asenda riskianalüüsi, st riskianalüüs tuleb samuti töötervishoiuarstile esitada.
2. Töötaja ohutegurite nimekirja ei digitaliseerita (jätkub kehtiv praktika):
Kuna töötajate ja ohutegurite nimekirja esitamise kohustust täna õigusakti tasandil enam ei ole, siis selle alternatiivi kohaselt ei looda ka TEIS-i vastavat lahendust ning info edastamine töötervishoiuarstile jätkub kehtiva praktika kohaselt ja vajaduspõhiselt.
Kohustus on edastada arstile riskianalüüs ning juhul kui on vaja täpsustada konkreetse töötaja töökoha ohutegureid (nt olukorras, kus riskianalüüs on väga mahuks ja arstil on keeruline sealt leida konkreetse töötaja/ametikohaga seotud ohutegureid), siis tehakse seda poolte vahel kokkulepitud viisil (nt e-kiri, Exceli tabel, teenuseosutaja infosüsteem vms).
Millal jõustuvad muudatused?
Projekti ajaraam on 01.01.2024–31.12.2025. Hetkel ei ole teada, millal digitaliseerimise projekt valmib.
Vasta veebiküsitlusele SIIN ja anna teada, mida arvad plaanitavatest muudatustest. Tagasisidet on võimalik anda veebiküsitlusele vastates või kirjutades e-mailile ireen@koda.ee kuni 21. novembrini.