Avalda arvamust ettevõtete digitaliseerimise teekaardi plaanitava toetusmeetme kohta
Mis on toetusmeetme eesmärk?
Toetuse peamine eesmärk on suurendada ettevõtja teadlikkust oma ettevõtte digitaliseerituse ja automatiseerituse hetkeolukorrast ja küberturvalisuse tasemest (vt eelnõu § 5 lg 1).
Kes saavad toetust taotleda?
Toetuse taotlejaks võib eelnõu kohaselt olla Eesti äriregistrisse kantud äriühing, kelle taotluse esitamisele vahetult eelnenud kahe majandusaasta põhitegevuse keskmine müügitulu vastavalt äriregistrile esitatud majandusaasta aruandele on vähemalt 200 000 eurot (vt eelnõu § 11).
Millised on plaanitava toetusmeetme olulisemad tingimused?
- Eelnõu annab ettevõtetele võimaluse taotleda toetust digitaliseerimise teekaardi koostamiseks ning nõustamisteenuseks ja arendustegevuseks, mille toel lahendada teekaardil esile toodud kitsaskohti ja ellu viia asjakohaseid arenguvõimalusi (vt eelnõu § 7 lg 1).
- Digitaliseerimise teekaart on ettevõtja kolmeaastase tegevuskavaga strateegiadokument, mis sisaldab hinnangut ettevõtja digitaliseerimise, automatiseerimise ja küberturvalisuse taseme kohta ning ülevaadet nimetatud valdkondades kitsaskohtade likvideerimiseks vajalikest investeeringutest, hinnangut investeeringute tasuvusele ja digitaliseerimise teekaardi ja selle elluviimise tulemusel tehtud muudatuste mõjule ettevõtja majandustulemustes (vt eelnõu § 4 lg 4).
- Ettevõtja digitaliseerimise teekaardi peab koostama projektimeeskond, kuhu kuuluvad ettevõtja esindajad ja ettevõtjavälised nõustad (vt eelnõu § 4 lg 6).
- Toetuse maksimaalne summa ühe digitaliseerimise teekaardi sisseostmise projekti kohta on 10 000 eurot ja ühe digitaliseerimise teekaardiga seotud nõustamisteenuse ja arendustegevuse sisseostmise projekti kohta 35 000 eurot (vt eelnõu § 10 lg 1).
- Toetuse maksimaalne osakaal on 50 protsenti projekti abikõlblikest kuludest (vt eelnõu § 10 lg 2). Väljaspool Harjumaad või Tartu linna registreeritud äriühingu toetuse osakaal abikõlblikest kuludest on 70 protsenti (vt eelnõu § 10 lg 3).
- Digitaliseerimise teekaardi koostamisel ning nõustamisteenuse ja arendustegevuse sisseostmisel on abikõlblikud nõustamisteenuse sisseostmise kulud, kui ettevõtja ostab selle teenuse ettevõtjavälistelt nõustajatelt. Nõustamisteenuse ja arendustegevuse puhul on abikõlblikud ka välistest allikatest turutingimustel ostetud teadmiste kulud (vt eelnõu § 8 lg 2 ja 3).
- Digitaliseerimise teekaardi sisseostmise korral on projekti abikõlblikkuse perioodi kestus maksimaalselt 6 kuud ning digitaliseerimise teekaardiga seotud nõustamisteenuse või arendustegevuse sisseostmise korral maksimaalselt 12 kuud (vt eelnõu § 9 lg 4). Projekti abikõlblikkuse periood on taotluse rahuldamise otsuses määratud ajavahemik, mil projekti tegevused algavad ja lõppevad ning projekti teostamiseks vajalikud kulud tekivad (vt eelnõu § 9 lg 1).
- Toetuse taotlemine hakkab toimuma läbi Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (vt eelnõu § 6 lg 2).
- Toetuse taotlemine toimub eelnõu kohaselt jooksvalt kuni toetusmeetme eelarve ammendumiseni (vt eelnõu § 13 lg 1). Toetusmeetme eelarve on 5 miljonit eurot.
Millal jõustub toetusmeetme määrus?
- Määrus jõustub eelnõu kohaselt üldises korras ehk kolmandal päeval pärast Riigi Teatajas avaldamist. Määruse täpne jõustumise aeg ei ole hetkel teada.
- Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutus annab taotluste vastuvõtmise alustamisest, lõpetamisest ja peatamisest teada oma veebilehel (vt eelnõu § 13 lg 1).
Anna teada, kas ja milliseid muudatusi oleks vaja teha ettevõtete digitaliseerimise teekaardi plaanitavas toetusmeetmes. Vastust ootan hiljemalt 19. jaanuariks e-posti aadressile marko@koda.ee. Ettevõtete vastuste põhjal koostan koja seisukoha, mille saadan majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.