Kui kulukaks hindate taganemisnupu lisamist oma ettevõtte veebilehele?
Mis on muudatuste eesmärk?
Muudatuste eesmärk on anda kaupu või teenuseid veebi vahendusel ostvatele tarbijatele lihtsamad võimalused lepingust taganemiseks.
Keda muudatused mõjutavad?
Muudatused mõjutavad eelkõige kauplejaid ja teenuseosutajaid, kes pakuvad oma kaupu või teenuseid tarbijatele müügiks internetikeskkonnas.
Millised on plaanitavad muudatused seoses taganemisnupuga?
-
Tehingust taganemise nupp on sisuliselt link kaupade või teenuste pakkuja kodulehel, millele vajutades saab tarbija esitada tehtud ostust taganemise avalduse. Ostust taganemise avaldus tuleb rahuldada juhul, kui selleks on Euroopa Liidu tarbija õiguste direktiivi kohaselt seaduslik alus. Sisuliselt puudutab see tarbija õigust taganeda väljaspool äriruume tehtud ostust 14 päeva jooksul alates ostu tegemisest, ilma et tarbija peaks taganemist põhjendama. Eestis on see õigus sätestatud võlaõigusseaduse paragrahvis 49.
-
Nupp peab olema veebilehel loetavalt märgistatud ning sisaldama sõnu „Taganen lepingust siin“ või sarnast üheselt mõistetavat sõnastust. Taganemisnupp peab olema veebilehele paigutatud silmapaistvalt ning olema tarbijale kergesti juurdepääsetav. Nupp peab võimaldama tarbijal esitada taganemisavalduse järgmise teabe esitamisel:
-
Tarbija nimi
-
Lepingut tuvastav tunnus (enamasti on selleks lepingu number).
-
-
Kui tarbija on lepingust taganenud, peab ta saama automaatse kinnituse koos kuupäeva ja kellaajaga, et tema taganemisavaldus on esitatud ning lisaks peab kaupleja põhjendamatu viivituseta kinnitama taganemisavalduse sisu, sealhulgas selle kättesaamise kuupäeva ja kellaaja.
-
Kui esialgu oli Euroopa Komisjoni soov lisada lepingust taganemise nupp üksnes finantsteenuste kaugturustuse direktiivi kohaldamisalasse kuuluvatele finantsteenuste kauglepingutele, siis tänasel päeval on suund selline, et komisjon soovib taganemisnupu lisamise kohustust laiendada ka kaupade ja teenuste pakkujatele, mitte üksnes finantsteenuste pakkujatele.
Millal muudatused jõustuvad?
Muudatuste täpne jõustumisaeg ei ole hetkel teada. Hetkel käivad Euroopa Liidus selle ettepaneku üle alles arutelud.
Vasta kaubanduskoja küsitlusele taganemisnupu lisamise osas SIIN. Palume küsitlusele vastata hiljemalt 23. jaanuariks. Ootame vastuseid järgnevatele küsimustele:
-
Kas toetate Euroopa Komisjoni ettepanekut kehtestada nõue, et interneti vahendusel kaupu või teenuseid tarbijatele müüvad ettevõtted peavad lisama oma kodulehele ostust taganemise nupu?
-
Kui suureks hindate oma ettevõtte kulusid taganemisnupu lisamisel oma kodulehele?
Vastata võib ka vabas vormis oma arvamusest e-posti aadressile kaspar@koda.ee kirjutades. Ettevõtjatelt saabunud tagasiside põhjal koostame oma tagasiside majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.