Veoautode teemaksu plaan on muutunud paremaks
Mõnda aega tagasi tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ettepaneku kehtestada nii Eesti kui välismaistele üle 12-tonni kaaluvatele sõidukitele teemaks. Tookord oli kaubanduskoda nõus sellist ettepanekut toetama vaid tingimusel, et kogu saadud maksutulu suunatakse riigiteede ja kohalike teede hoiuks. Ministeerium on andnud kojale teada, et see tingimus jõuab ka seaduse eelnõusse. Siiski pole seni arvesse võetud koja ettepanekut vähendada tasu määrasid.
Siiski on koda arvamusel, et see tuleb eelnõus sõnastada väga konkreetselt, et ei tekiks võimalust saadud tulu kasutada näiteks raudtee hoiuks või sadamate, lennujaamade hüvanguks. Kuna teekasutustasu tuleb maksta teede kulutamise eest, siis on mõistlik eraldada laekuv tasu sihtotstarbeliselt vaid maanteetranspordi taristu hoiuks.
Koda peab väga oluliseks ka seda, et teekasutustasu kehtestamisel kokkuvõttes teehoiu rahastamine suureneks. See tähendab, et tegemist peab olema täiendava lisarahaga teehoidu. Riik ei tohiks teekasutustasu võrra vähendada muudest allikatest laekuvaid tulusid teehoiu rahastamiseks.
Positiivne on ka see, et ministeerium plaanib eelnõusse lisada koja ettepaneku võtta kasutusele lisaks päevasele ja aastasele tasumäärale ka nädalane ja kuune teekasutustasu määr.
Paraku pole ministeerium seni võtnud arvesse koja ettepanekut kehtestada planeeritust madalamad teekasutustasu määrad. Koja hinnangul suurendab teekasutustasu kehtestamine ettevõtjate kulusid transpordile, mis toob kaasa Eesti ettevõtjate konkurentsivõime vähenemise. Seetõttu peab koda mõistlikuks vähendada eelkõige aastast ja kvartaalset tasumäära, sest need määrad avaldavad kõige suuremat mõju just Eestis tegutsevatele ettevõtjatele.